10 Haziran 2009 Çarşamba

Zorunlu Eğitim 9 Yıla Çıkıyor


Okul öncesi eğitim, gelecek eğitim-öğretim yılında bazı illerde artacak. Okul öncesi eğitimin zorunlu olmasının planlandığı 32 il belirleyen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), bu illerin valileri ve milli eğitim müdürleriyle yarın bir araya gelerek, görüşlerini alacak.

MEB, okul öncesi eğitimin ileri yaşlarda taşıdığı önem nedeniyle bu yaş grubundaki çocukların okullaşma oranlarını yükseltmek amacıyla çalışmalar başlattı.

Bu kapsamda, 5 yaş (60-72 ay) grubunun zorunlu eğitim kapsamına alınması için pilot uygulama başlatmayı kararlaştıran Bakanlık, pilot uygulamaya dahil edilecek illeri belirlerken, okullaşma oranı yüzde 51'in üzerinde olanları tespit etti. Ayrıca bu illerin derslik, öğretmen, donatım ve materyal ihtiyaçları da göz önünde bulunduruldu.
MEB'in belirlediği ve 2009-2010 eğitim-öğretim yılından itibaren 5 yaş grubunda okul öncesi eğitimin zorunlu olmasının planlandığı 32 il şöyle:

''Amasya, Nevşehir, Çanakkale, Bilecik, Edirne, Karabük, Ardahan, Gümüşhane, Trabzon, Yalova, Karaman, Tunceli, Kilis, Bolu, Kırıkkale, Bayburt, Burdur, Kırklareli, Muğla, Düzce, Bartın, Artvin, Çankırı, Kütahya, Rize, Isparta, Kırşehir, Giresun, Uşak, Eskişehir, Sinop ve Samsun.''

MEB, yarın Ankara'da bu illerin valilerinin ve milli eğitim müdürlerinin katılacağı bir toplantı düzenleyerek, zorunlu eğitime geçilmesi konusunda görüşlerine başvuracak. Toplantıya Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu da katılacak.

5 YILIN HEDEFİ YÜZDE 100 OKULLAŞMA

Bakanlık verilerine göre Türkiye'de 1130 anaokulu ile ilköğretim okullarının bünyesindeki toplam 39 bin 481 ana sınıfı bulunuyor.
MEB, 2013-2014 eğitim öğretim yılı sonuna kadar Türkiye genelinde 5 yaş grubunun okullaşma oranını yüzde 100'e çıkararak, zorunlu okul öncesi eğitimi Türkiye geneline yaygınlaştırmayı hedefliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Avcılar evden eve nakliyat · Bağcılar evden eve nakliyat · Bahçelievler evden eve nakliyat ·Bakırköy evden eve nakliyat · Başakşehir evden eve nakliyat · Beşiktaş evden eve nakliyat ·Beylikdüzü evden eve nakliyat · Beyoğlu evden eve nakliyat · Büyükçekmece evden eve nakliyat· Çatalca evden eve nakliyat · Eyüp evden eve nakliyat · Esenler evden eve nakliyat · Fatih evden eve nakliyat · Güngören evden eve nakliyat · Kağıthane evden eve nakliyat ·Küçükçekmece evden eve nakliyat · Sarıyer evden eve nakliyat · Şişli evden eve nakliyat· Ataşehir evden eve nakliyat · Beykoz evden eve nakliyat Kartal evden eve nakliyat · Kadıköy evden eve nakliyat · Maltepe evden eve nakliyat · Pendik evden eve nakliyat · Tuzla evden eve nakliyat · Ümraniye evden eve nakliyat · Üsküdar evden eve nakliyat